6 potravin, které zlepšují funkci mozku

Potraviny, které jíte, hrají významnou úlohu při udržování mozku ve správném chodu a mohou zlepšit specifické oblasti jako jsou paměť a koncentrace. Přinášíme vám seznam potravin, které vás možná překvapí a zároveň potěší, pokud je máte zařazené ve svém jídelníčku. 

Ryby, rybky, rybičky

Mastné ryby jako losos, tuňák, sleď, halibut nebo pstruh bychom měli dát na vrchol seznamu. Obsahují omega-3 mastné kyseliny a vitamín D. Tyto dvě složky jsou pro mozek klíčové.

Odběr novinek

Zadejte svůj e-mail a užijte si všechny rady, tipy a novinky.

Zadejte prosím platný e-mail
Před odesláním musíte souhlasit

Z výzkumu vyplývá, že lidé, kteří konzumují ryby třikrát týdně, snížili riziko vzniku Alzheimerovy choroby až o 40 %. Přestože jsou u nás v Česku oproti přímořským státům možnosti omezenější, je třeba poznamenat, že byste měli kupovat takzvaného divokého lososa, který neobsahuje toxické látky. Divoký losos má 5 až 7 % tuku a ten uměle chovaný 15 až 34 % tuku. V tukové tkáni se hromadí všechny toxiny. 

Kakao a čokoláda

Potěšíme vás, protože dopřát si kousek čokolády je skutečně zdraví prospěšné. Když ale mluvíme o čokoládě, myslíme tím samozřejmě takovou, která má vysoký podíl kakaa. Hořká čokoláda a kakaový prášek obsahují hned několik sloučenin podporujících mozkovou aktivitu. Jsou to zejména flavonoidy, kofein a antioxidanty. Vědci tvrdí, že tyto sloučeniny mohou zlepšit paměť a také zpomalit mentální pokles, který souvisí s postupujícím věkem. Jde o přírodní antidepresivum potlačující stres, podporuje prokrvení mozku a zlepšuje mozkové funkce. 

Avokádový zázrak

Máte rádi guacamole nebo avokádové toasty? Směle do toho. Avokádo je bohaté na vitamín B6, draslík, železo, kyselinu listovou a kyselinu pantoténovou. Pomáhá při mentální únavě a jako zdravý zdroj omega-6 mastných kyselin pomáhá obnovovat centrální nervovou soustavu s zmírňuje účinky Alzheimerovy choroby a demence. 

Ananasová záchrana

Věděli jste, že filmové hvězdy a zpěváci mají v oblibě ananas, protože obsahuje hodně vitamínu C a manganu, který jim pomáhá naučit se dlouhé texty zpaměti? Ananas přímo zázračně pomáhá navodit duševní uvolnění, odstraňuje citový chaos a uspořádá váš proces myšlení. 

Radostné fíky

Potřebujete se koncentrovat? Dejte si 1 až 2 fíky. Fíky jsou lékem při takzvaném “zatmění mozku”, kdy se opravdu nemůžete na nic soustředit. Jsou považované za přírodní antidepresivum, které zlepšuje špatnou náladu. 

Veselé banány

Další přírodní antidepresivum. Vzhledem k vysokému obsahu tryptofanu, který se mění na serotonin a tím “rozveseluje” váš mozek, jsou banány užitečné i při překonávání deprese. Pomáhá léčit úzkost, nespavost, únavu a podrážděnost.

A nezapomínejme ani na…

 

Borůvky, vajíčka, ořechy, kurkumu, dýňová semínka, olivový olej, med, hovězí maso, mořské plody, ovesné vločky, mátu, hrozinky, sladké brambory či mangold. A čistou vodu. To všechno je “potrava pro mozek” a podílí se na mentálních a nervových procesech.

Přečtěte si další články z této kategorie: tipy zdraví potraviny
Další články

Jak si vyrobit originální svíčky?

Vyzkoušejte tento jednoduchý DIY trik a proměňte obyčejné svíčky s...

Zjistit více

Jak se stát ženou, jakou chcete být?

Máte ve svém životě vzory a ikony, kterým se chcete...

Zjistit více

Jak si vyrobit provázkovou dekoraci? – video

Tuto láskyplnou dekoraci si snadno vyrobíte a ještě si při...

Zjistit více