Už jste slyšeli o duševní imunitě? Takto si ji vybudujete

Stejně jako máme zdraví fyzické a mentální, tak známe i duševní imunitu. Ta představuje jakousi obranu proti narušování naší integrity a celkového fungování. Co můžeme udělat pro posílení naší duševní imunity? Zkuste tyto tři jednoduché kroky.

Budujte dobré vztahy

Jaké máme vztahy se svým okolím, respektive jaká je jejich kvalita, má obrovský vliv na naši duševní kondici. Pokud vás rozhodí nedorozumění s kolegyní, výměna názorů s prodavačem v potravinách či hádka s rodinným příslušníkem, jste na nejlepší cestě narušit svou duševní pohodu. A to i pravidelně několikrát do měsíce. Jistě, pocity nejde jen tak vypnout, ale zkuste se na to podívat jinak. Klíčové jsou dvě věci. První je tolerance vůči druhým. Ochota dělat kompromisy, snaha nesoudit jiné a nezasahovat jim do života, pokud o to sami nežádají, vám dají potřebný vnitřní klid. A druhá je fakt, který musíte jednoduše přijmout – ne všichni jsou přátelští a někteří lidé vás nikdy nepochopí a možná vás ani nikdy nebudou mít rádi. Čím rychleji se s tím smíříte, tím dříve se vám bude lépe žít.

Odběr novinek

Zadejte svůj e-mail a užijte si všechny rady, tipy a novinky.

Zadejte prosím platný e-mail
Před odesláním musíte souhlasit

Buďte užiteční

Dobrou osobní terapií je pomoc ostatním. Nemusí to být nic odborného. Můžete začít s pomocí starší sousedce s nákupem, s pracemi v komunitní zahradě nebo jděte ven s pejskem z útulku. Lidé, kteří dobrovolně pomáhají, mají vyšší sebeúctu a celkově se cítí více v pohodě. Pomáhat ostatním nám navíc může pomoci najít nové přátele.

Pečujte o sebe

Nezapomínejte na sebe. Tato péče je životně důležitá a má svou specifickou účinnost. Zvláště dobrý efekt má při zmírňování intenzivního stresu a úzkosti. Zkuste nahradit rutinu něčím novým, co je pro vás zábavné. Například vysedávání před televizí nahraďte dřívějším odchodem do postele, čtením nebo příjemným relaxováním při oblíbené hudbě.

Nejjednodušší způsob, jak pečovat o sebe a radovat se z toho, je zaměřit se na detaily. To znamená, že péče o sebe nemusí představovat velké zkrášlovací procedury, kurzy či dřinu v posilovně. Jde spíše o maličkosti, jako zapálené svíčky, večerní koupel, oblíbené jídlo a podobně. Nebo si zkuste něco vyrobit. Například voňavou dekoráci, při které se dokonale zrelaxujete.

 

Přečtěte si další články z této kategorie: imunita vztahy tipy zdraví
Další články

Jak na úspěšné svátky bez hádek?

Jsou vaše Vánoce plné pohody, koláčků a pohádek? Anebo je...

Zjistit více

Jak si z ubrousků poskládat vánoční stromeček? – video

Je to tu, čas radosti a veselí. A skládání vánočních...

Zjistit více

První žena na světě, jejíž tetování je uznané za současné výtvarné umění

Povídali jsme si s inspirující ženou, která tetuje hollywoodské hvězdy,...

Zjistit více